28 februari 2011

Appropå det här med genus...

Lady Dahmer och Ketchupmamman har ju skrivit om det här med genus och att bojkotta klädkedjor som säljer könsroller via barnkläder den senaste tiden. Och idag skulle jag handla kex till fika. Bokstavskex funkar alltid till 5-åringar tänkte jag. Men vilken ska jag välja? Han är ju pojke så inte kan jag väl ta den rosa kartongen? Som det står "Jag älskar dig" på? Fjolligt ju. Ne, bättre med en grön mer maskulin kartong där det står "Hur funkar allt?". Redigt. Sånna kex bygger riktiga karlakarlar. Yes. Det är exakt samma kex i lådorna av vad jag kan förstå.
Det kanske är en petitess att hänga upp sig på men det stör mig så förbannat. Och jag vet inte, men två decimeter till vänster stod det två till kartonger med bokstavskex. Samma tema men lite mindre. Grönt med tuffa bilar "vroom vroom" - rosa med söta djur - "ho ho". Jag skulle må så mycket bättre om dom bara bytte färg på kartongerna. Am I readning too much into it?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar