30 januari 2011

Sego

Så var det söndag igen. Jag har känt mig småsjuk hela dagen. Tung i huvet lixom. Så skoljobbet jag lovat mig själv att göra fick förbli ogjort. Har planerat lite löst på temat jag ska starta upp bara. Ush så seg jag är!

Jag lagade nyss ett nytt recept jag hittade i Lagalätt - tidningen jag började prenumerera på för ett år sen för att få en gratis pryl och inte orkat säga upp. Och nu fick jag äntligen tummen ur och lagat något ur den!


Räkor i het sås :
Skala ett kg räkor. Två scharlottenlökar, två stjälselleri:ar och en röd paprika hackas och fräses i panna tillsammans i några minuter. Smäll i två msk tomatpure, en tsk worchestersås, tabasco, två dl mennangrädde och sen får det götta sig nån minut. Pressa i en halv lime och salta och peppra. Blanda i räkorna strax innan servering och servera med en klyfta lime och dillkvist. Jag hade ingen dillkvist. Men det gick bra ändå.

Recension : Ingen spektakulär smakupplevelse. Aningen mindre tomatpure nästa gång. Knaprigheten i sellerin gjorde att det kändes väldigt fräscht. Gott. Och knappt några kolhydrater typ. Men man kan säkert komplettera med lite ris om man lider av kolhydratfanatism. Men det var gott. Och, in the words of Sofia : smal blir man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar