18 januari 2011

Back in the saddle

Idag fick jag äntligen tid för träningen! Gud så uppfriskande. Boxningen på Wii fit är jävligt kul om man kommer in i rytmen. Sadly så blev det ingen muskelträning dock, bara 29 min på konditionen. Men allt räknas! Och jag märker en grym skillnad på mig själv energimässigt. Jag orkar mycket mer, diska till exempel. Jag ser all rörelse som en möjlighet att bränna kalorier, extra höga knän i trappan, en omväg i rask takt på väg nånstans och svinga lite med armarna. Idag blev jag förresten påhoppad av en tjej som jag gick i skolan med för ett år sen, hon spännde ögonen i mig och frågade : "Hur mycket har du gått ner?!". Hon tyckte det var en grym skillnad, och det var jättekul att höra. Mer sånt! ^^ Jag oroar mig lite över hur det ska gå att träna regelbundet när jag går på praktik i en månad, starting måndag. Förhoppningsvis har isen smält bort så man kan komma ut och gå lite!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar